Samensmelting leidt tot Frozen Brothers: specialist in ijsconcepten

voor bericht frozen brothers

Begin 2018 ging Slush Puppie Benelux BV -de conceptleverancier van Slush Puppie en frozen drinks Coca Cola en Fanta Frozen- samen met de leverancier van softijsmachines en schepijsvitrines: Ice Concepts Benelux BV (ICB). Het bedrijf kreeg de naam Frozen Brothers.

Teun Loonen stond aan het roer bij ICB en Pieter Corstiaans gaf leiding aan Slush Puppie Benelux. “Die sterke zakelijke band was er al. We kennen veel overlap in klanten, zoals pretparken, bioscopen en de fastfoodsector. Om efficiënter te kunnen werken en meer synergievoordelen in verkoop te verkrijgen, is deze overname een logische stap. Het lag ook weer niet in de lijn der verwachting dat wij het bedrijf zouden overnemen, maar die kans deed zich nu wel voor. Vanuit mijn persoonlijke positie was dat geen moeilijke beslissing, maar voor mijn bedrijf betekende het een behoorlijke verandering. In plaats van alleen de verkoop van een eindproduct, Slush Puppie, is daar de verkoop van ijsmachines, -vitrines en de service daaromheen bij gekomen. Het mooie daarvan is dat we nu twee kanten op kunnen en nog meer kunnen betekenen voor onze klanten.”

Specialist in ijsconcepten

Volgens Corstiaans versterken de twee bedrijven elkaar, omdat ze nu het volledige scala aan ijsmachines kunnen leveren en onderhouden. Hij zegt: “Alle expertise hebben we in huis om onze klanten van passend verkoopadvies te voorzien. We kunnen nog meer en vooral ook conceptmatiger met ze meedenken. We zijn een specialist in ijsconcepten geworden.”

Altijd passend

“Voor elk segment, cafetaria tot pretpark, en elk interieur hebben we een passende oplossing. We bedienen de totale out of home-markt. Grote pretparken, zwembaden, cafetaria’s, lunchrooms, ijssalons: elke plek waar horeca aanwezig is, waar mensen genieten van iets lekkers, daar kunnen ze onze producten toepassen.”, aldus Corstiaans.

Meer weten? Lees dan het complete artikel over Frozen Brothers in IJS! editie 43. Nog geen abonnee? Vraag dan hier één gratis proefnummer aan.

Lees ook
Voorsprong uitbouwen

Voorsprong uitbouwen

Kansen vergroten, betekent over het algemeen onderscheid vermogen onder de loep nemen. Waar bent u goed in en hoe onderscheidt u zich van andere ijsaanbieders? Welke acties moeten er genomen worden om deze voorsprong te behouden, maar vooral uit te bouwen? Door Koos Klein Binnen de branche zijn er vele podia waar u zich kan laten beoordelen. De uitkomsten...

Nederlandse strijd om Gelato World Tour

Nederlandse strijd om Gelato World Tour

ZANDHOVEN - Op 15 februari 2017 wordt er voor het eerst een Nederlandse vakwedstrijd gehouden voor de Gelato World Tour. Die wordt gehouden  op de Carpigiani Gelato University in Zandhoven. De Gelato World Tour is de eerste wedstrijd waarbij er door ijsbereiders uit de hele wereld wordt gestreden om de beste ijssmaak. De tour deed al steden aan als...

Kansen

Kansen

Met een aantal partijen binnen de ijsbranche hebben wij een succesvolle lancering van ‘Goed van Start’ gehad. Verschillende aspirant-ondernemers maken al gebruik van onderdelen die dit initiatief biedt. Hieruit blijkt dat er behoefte is aan gerichte begeleiding bij de start van een bedrijf. Wat mij de laatste jaren opvalt, is de verandering...