Samensmelting leidt tot Frozen Brothers: specialist in ijsconcepten

voor bericht frozen brothers

Begin 2018 ging Slush Puppie Benelux BV -de conceptleverancier van Slush Puppie en frozen drinks Coca Cola en Fanta Frozen- samen met de leverancier van softijsmachines en schepijsvitrines: Ice Concepts Benelux BV (ICB). Het bedrijf kreeg de naam Frozen Brothers.

Teun Loonen stond aan het roer bij ICB en Pieter Corstiaans gaf leiding aan Slush Puppie Benelux. “Die sterke zakelijke band was er al. We kennen veel overlap in klanten, zoals pretparken, bioscopen en de fastfoodsector. Om efficiënter te kunnen werken en meer synergievoordelen in verkoop te verkrijgen, is deze overname een logische stap. Het lag ook weer niet in de lijn der verwachting dat wij het bedrijf zouden overnemen, maar die kans deed zich nu wel voor. Vanuit mijn persoonlijke positie was dat geen moeilijke beslissing, maar voor mijn bedrijf betekende het een behoorlijke verandering. In plaats van alleen de verkoop van een eindproduct, Slush Puppie, is daar de verkoop van ijsmachines, -vitrines en de service daaromheen bij gekomen. Het mooie daarvan is dat we nu twee kanten op kunnen en nog meer kunnen betekenen voor onze klanten.”

Specialist in ijsconcepten

Volgens Corstiaans versterken de twee bedrijven elkaar, omdat ze nu het volledige scala aan ijsmachines kunnen leveren en onderhouden. Hij zegt: “Alle expertise hebben we in huis om onze klanten van passend verkoopadvies te voorzien. We kunnen nog meer en vooral ook conceptmatiger met ze meedenken. We zijn een specialist in ijsconcepten geworden.”

Altijd passend

“Voor elk segment, cafetaria tot pretpark, en elk interieur hebben we een passende oplossing. We bedienen de totale out of home-markt. Grote pretparken, zwembaden, cafetaria’s, lunchrooms, ijssalons: elke plek waar horeca aanwezig is, waar mensen genieten van iets lekkers, daar kunnen ze onze producten toepassen.”, aldus Corstiaans.

Meer weten? Lees dan het complete artikel over Frozen Brothers in IJS! editie 43. Nog geen abonnee? Vraag dan hier één gratis proefnummer aan.

Lees ook
Eenvoud sorbet zorgt voor winst Gelato Festival Challenge

Eenvoud sorbet zorgt voor winst Gelato Festival Challenge

Tijdens de Horeca Expo in België vindt jaarlijks de Gelato Festival Challenge, initiatief van de Carpigiani Gelato University, plaats. Rob Proost van ijssalon Barijs uit Lichtaart won deze wedstrijd. Aan de Gelato Festival Challenge deden 27 ijsbereiders mee. De jury beoordeelde het ijs van alle deelnemers op smaakcombinatie, presentatie en opmaak,...

Eerste winnares Junior Gelato Festival bekend

Eerste winnares Junior Gelato Festival bekend

Woensdag 21 november hield Carpigiani de eerste editie van de ‘Junior Gelato Festival Challenge’. De winnares was de 19-jarige Jana Jansen. Jana Jansen van de Banketbakkerij en Chocoladebewerking van Kogeka in Geel werd afgelopen woensdag de eerste Belgisch Junior Kampioen ‘ijs bereiden’. Ze nam deel met haar eigen creatie;...

ICB en Valmar werken samen met IJscentrum

ICB en Valmar werken samen met IJscentrum

Zowel nieuwe als gevestigde partijen hebben vertrouwen in de vernieuwde organisatievorm waarbinnen het IJscentrum-Wageningen haar activiteiten de komende jaren organiseert. Dit blijkt uit de verschillende samenwerkingsovereenkomsten die het IJscentrum de afgelopen weken sloot. Na Delta Foodservice, Fruit Life en Burgman – Cleaning & Hygienic systems...