Beko IJs officieel van start met geboortetaart van ijs

Beko IJS_Bakkersvak

Op vakbeurs Bakkersvak in Gorinchem is zondag het officiële startschot gegeven voor Beko IJs. In de conceptstand van Beko sneed Marquerithe Verheul, directeur van Beko Coöperatie, een geboortetaart van ijs met lichtblauwe muisjes aan.

Meesterijsbereider Hans Kennis, nauw betrokken bij de ontwikkeling van het totaalconcept Beko IJs, verraste Beko met een geboortetaart van ijs vol blauwe muisjes. “Bij de lancering van zo’n uniek concept hoort een feestelijke taart”, vindt hij. “En natuurlijk maakte ik die van ijs!” 

Beko IJs

Beko IJs biedt een compleet en uniek concept waarmee (banket)bakkers relatief eenvoudig de productie en verkoop van ambachtelijk schepijs of softijs in hun bedrijf kunnen integreren. Omdat ijs een goede marge kent, betekent dit al snel meer rendement. Door de samenwerking met professionele partners als Nappi, Carpigiani, Orion en ForIce biedt Beko haar klanten een compleet pakket aan: van grondstoffen, apparatuur en gereedschappen tot opleidingen, advies en verpakkingen. Wie samen met een van de ijsspecialisten van Beko het 10-stappenplan van Beko IJs doorloopt, weet daarna precies wat hij nodig heeft om met ijs de lokale markt te kunnen veroveren.

Marquerithe Verheul vertelt op de beurs dat Beko zich in eerste instantie gaat richten op bakkers, maar het in de toekomst ook wil uitrollen voor ijsbereiders.

Lees ook
Start-up maakt roomijs van diervrij melkeiwit

Start-up maakt roomijs van diervrij melkeiwit

Voedselstart-ups verzinnen het ene innovatieve product na het andere. In de categorie zuivel komt daar nu roomijs bij: mét dierlijke eiwitten, maar zónder de inmenging van dieren.

De wijze van eten beïnvloedt de smaak van ijs

De wijze van eten beïnvloedt de smaak van ijs

Hoe eet jij je ijsje? Likkend, bijtend of zuigend? De wijze waarop je je ijsje eet, beïnvloedt de smaak. Kauw je op je ijsje? Dan proef je de fruitsmaken beter! En als je het ijs laat smelten in je mond, dan proef je de zoete smaak beter. Dat blijkt uit onderzoek van promovendus Monica Aguayo-Mendoza en haar collega’s van Unilever.

De geheimen achter low-calorie ice cream

De geheimen achter low-calorie ice cream

Voedingsdeskundige Jackie Lynch onthult in DailyMail de geheimen achter het ‘magische’ low-calorie ice cream. Roomijs zonder de calorieën; het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Is het dat ook?