Intelligentia Taste Rooms: innovatief, experimenteel en creatief

1 mei 2020
Foto: Oscar van der Wijk

Met een ijscoupe geïnspireerd op Japanse kersenbloesem won Intelligentia Taste Rooms uit Eindhoven de Gouden IJscreatie 2020. Wat maakt deze zaak op Strijp S, die is genomineerd voor IJssalon van het Jaar 2020, zo bijzonder?

Achter de ijsvitrine in de zuurstokroze ruimte staan dames met roze haarbanden en lippenstift op. Aan het plafond hangen plastic citroenen, de muur is bekleed met roze veren. “Alles is erop gericht om goede foto’s te kunnen maken voor Instagram”, legt Björn Cocu (32), eigenaar van Intelligentia Taste Rooms uit.

Zes jaar geleden begon hij een ijssalon op nummer 43 in de Leidingstraat op Strijp S. Sinds een jaar zit zijn zaak in het hoekpand op nummer 27 en heeft hij in plaats van 90 maar liefst 230m² ruimte. “We bevinden ons hier midden in de voormalige ‘verboden stad’. Vroeger was dit gebied alleen toegankelijk voor werknemers van Philips.” Inmiddels is Strijp S de creatieve hotspot van Eindhoven en wonen er 30 duizend mensen. Björn wijst naar de woontorens in aanbouw: de komende 10 jaar komen daar naar verwachting nog 10 à 15 duizend inwoners bij. “Op Strijp S wonen en werken vooral innovatieve mensen, de early adaptors. Twee derde van mijn doelgroep bestaat uit dames. De leeftijd van onze bezoekers ligt tussen de 20 en 40 jaar. Verder komen hier veel Engelssprekende expats en jonge ondernemers die zich bezighouden met techniek, design en kennis.” Toevalligerwijs past zijn zeskoppige team goed bij die doelgroep. “Wij zijn ook innovatief, experimenteel en creatief.”

Meer weten over Björn Cocu en zijn ijssalon Intelligentia Taste Rooms? Lees dan het complete artikel online of in Vakblad IJs 50-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af en betaal het eerste jaar slechts € 39,99 excl. btw!

Altijd op de hoogte blijven?