IJssalon Florence wint titel beste ijssalon van 2018

Beste IJssalon van het jaar 2018

Ijssalon-van-het-Jaar-2018_2-300x220 IJssalon Florence uit Nederweert won zaterdag 24 maart, tijdens de Internationale Dag van het Ambachtelijk IJs, de titel 'Beste IJssalon van het jaar 2018'. Eigenaren Marjo en Marcel Janssen kregen om exact 16.15 de beker, oorkonde en bloemen uit handen van Manolito Willems en Bart-Jeroen Overveld (voorzitter en juryvoorzitter van de Wedstrijdcommissie van het  Ambachtelijk IJscentrum).

Het is de vierde keer dat IJssalon Florence de titel in de wacht sleept. Eerder gebeurde dat in 2002, 2011 en 2013. Ook bezetten ze al vier keer de tweede plaats, in 2003, 2008, 2012 en 2015. Zoon Marjo, Marcel, zoon Steff en het team zijn ernorm trots en blij met halen van de titel. Steff won eerder dit jaar de strijd om De Gouden IJscreatie.

De top 10 ijssalons van 2018

De strijd om de Gouden IJsspatel is onderdeel van de IJsVak-Wedstrijden. Op 6 februari vonden deze wedstrijden plaats. De beste tien deelnemers in de gecombineerde categorieën ‘Gouden IJscreatie’ (de beste IJscoupe) en de ‘Gouden IJsspatel’ (het beste bosbessensorbetijs) werden genomineerd voor de titel ‘Beste IJssalon van het jaar 2018’. De tien genomineerden waren:

Claudio’s IJssalon te Apeldoorn | De IJssalon Paul Wilderink te Haaksbergen | De Zoete Inval te Bodegraven | Fressini IJs te Zeist | IJscafé Holland te Uden | IJssalon Clevers te Grubbenvorst | IJssalon De Hoop te Blaricum | IJssalon Florence te Nederweert | IJssalon Kees te Geldrop | Maddey’s te Roosendaal

De afgelopen weken streden deze ijssalons om de titel. Ze kregen bezoek van een mystery guest. Ook beoordeelde een gecertificeerd inspectiebureau de salons op de toepassing van hygiënische aspecten. Daarnaast waren de ijssalons actief op social media, waarbij ze punten verdienden voor de mate van interactie met de klanten. Dit zorgde voor een spannende strijd en de scores lagen zeer dicht bij elkaar. Nadat de punten van alle onderdelen waren opgeteld bleek IJssalon Florence de winnaar.

 
Lees ook
Start-up maakt roomijs van diervrij melkeiwit

Start-up maakt roomijs van diervrij melkeiwit

Voedselstart-ups verzinnen het ene innovatieve product na het andere. In de categorie zuivel komt daar nu roomijs bij: mét dierlijke eiwitten, maar zónder de inmenging van dieren.

De wijze van eten beïnvloedt de smaak van ijs

De wijze van eten beïnvloedt de smaak van ijs

Hoe eet jij je ijsje? Likkend, bijtend of zuigend? De wijze waarop je je ijsje eet, beïnvloedt de smaak. Kauw je op je ijsje? Dan proef je de fruitsmaken beter! En als je het ijs laat smelten in je mond, dan proef je de zoete smaak beter. Dat blijkt uit onderzoek van promovendus Monica Aguayo-Mendoza en haar collega’s van Unilever.

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.