De kleurrijke ijssalon Pavarotti Dolce

Pavarotti Dolce_Vakblad IJs! 45-2019

Met Pavarotti Dolce wil René Bogaart een ice cream experience neerzetten. Het resultaat is een kleurrijke ijswinkel met Barbie-roze banken en showlichten. Klanten kunnen er niet alleen terecht voor ijs, maar ook voor donuts, cupcakes en freakshakes. 

De laatste is een hardloper en een beleving. “Voordat mensen aan de freakshake beginnen, wordt steevast eerst een foto gemaakt”, aldus Nathasja Haasnoot, het gezicht van de zaak. Deze foto's worden vaak gedeeld op Instagram en zijn een goede reclame voor de salon.

René heeft naast Pavarotti Dolce nog een aantal andere horecazaken. “Ik ben heel fanatiek. Ik heb twee hobby’s: mijn gezin en horeca”, zegt hij. Eerder werkte hij samen met meesterijsbereider Luc Blok, maar de mannen hadden een verschil van inzicht in de manier van zakendoen. "Ik ben vermoedelijk niet gemaakt voor samenwerking. Ik wil dingen graag zelf bepalen. Met een compagnon moet je altijd compromissen sluiten. Daarom hebben we afscheid van elkaar genomen en heb ik besloten het zelf te gaan doen."

Hij verdiepte zich in het ijsbereiden en kreeg les van Hans Kennis. Toen kreeg hij de kans om in het nieuwe winkelcentrum Mall of the Netherlands in Leidschendam. “Via Hans Kennis heb ik een ijsbereider gevonden die het ijs voor me maakt. Zelf kwam ik op het spoor van Nathasja Haasnoot. Ze had een eigen cupcakewinkel, maar was aan het twijfelen of ze daar mee door wilde gaan. Ik kwam op het goede moment en wist haar over te halen hier in Leidschendam voor mij aan de slag te gaan. Daarmee heb ik twee relatief dure krachten in dienst. Maar dat is het waard. Kwaliteit is heel belangrijk en betaalt zich uiteindelijk terug.”

Meer weten over René Bogaart en Pavarotti Dolce? Lees dan het complete artikel van Naomi Heidinga in Vakblad IJs, editie 45. Nog geen abonnee? Vraag dan hier een proefexemplaar aan!

 

 

Lees ook
Tips voor het maken van een nieuwsbrief

Tips voor het maken van een nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een goed marketingmiddel. Je treedt direct in contact met je klant en bereikt er meer mensen mee dan met je social media-berichten. Maar hoe maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt? Vakbladen.com geeft tips!

92 jaar vakmanschap bij Cremerie François

92 jaar vakmanschap bij Cremerie François

In het Belgische Sint-Niklaas is al sinds 1928 Cremerie François gevestigd. Deze salon staat bekend als een van de beste ijssalon van België.

Nieuw online platform voor lokale winkeliers

Nieuw online platform voor lokale winkeliers

Er is een nieuw on-demand bezorgplatform, Boodschapjes.com. Consumenten komen via dit online platform in contact met lokale winkeliers zoals buurtsupers, bakkerijen, AGF, slagerijen en vishandelaren.