Unilever vergroot assortiment veganistische ijsjes

Magnum Vegan ijs

Voedingsmiddelengigant Unilever introduceert veganistische versies van zijn populaire ijsjes. Onder andere Magnum, Ben & Jerry’s en Solero krijgen in de komende maanden (nieuwe) zuivelvrije varianten.

Bijna alle bekende ijsmerken uit de supermarkt komen van Unilever. Het bedrijf wil van al haar grote merken een veganistische variant op de markt brengen. Ben & Jerry’s is de koploper wat betreft veganistisch ijs: zij hebben al drie zuivelvrije smaken, die gemaakt zijn met amandelpasta in plaats van melk. Ook heeft Unilever al de veganistische Cornetto (gemaakt met sojamelk), en twee smaken vegan Solero op de markt. De komende periode worden daar nieuwe smaken en merken aan toegevoegd, waaronder de zuivelvrije Magnum.

Vegan Magnum

Voor het zuivelvrije ijs is gebruik gemaakt van erwteneiwit, een plantaardig alternatief voor zuivel. De chocolade van deze veganistische Magnum is ontwikkeld door Belgische chocolatiers van Callebaut. Afgelopen zomer werden deze Magnums al verkocht in Zweden en Finland, maar vanaf maart zijn ze ook verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkt. In eerste instantie worden deze Magnums in de smaken Classic en Almond alleen verkocht bij Albert Heijn en een beperkt aantal buitenshuis-kanalen.

Populairiteit

De vraag van de consument naar zuivelvrije producten neemt toe. Dit komt onder andere doordat het aantal veganisten in Nederland toeneemt. Ruim twintig jaar geleden waren er 16.000 Nederlanders die zichzelf veganistisch noemden, maar in 2018 waren er volgens de Nederlandse Vereniging voor Veganisme zo’n 110.000.

Dossiers
Lees ook
Het grote gevecht

Het grote gevecht

Het grote gevecht & het eenzame gelijk van Paul Polman opent met wat het keerpunt in het verhaal zal blijken. De grote plottwist in Polmans gevecht voor een betere wereld: de overnamepoging door Kraft Heinz. Een bestuursvoorzitter van Kraft Heinz, die de stemming voor een overname probeert te peilen, vraagt Polman of hij 200 miljoen zou willen verdienen....

Het witte goud in ijs

Het witte goud in ijs

De beurzen zijn achter de rug, de IJsVak-Wedstrijden zijn gestreden en het voorjaar staat weer voor de deur. Iedere ambachtelijke ijsbereider was er klaar voor en de eerste ijsliefhebbers stonden alweer in de rij om een vers gedraaid ijsje weg te likken, tot…, Covid-19 ook hier roet in het eten gooide.

IJs: de trends van dit moment

IJs: de trends van dit moment

De ontwikkelingen in ijsland volgen elkaar snel op. Consumenten bestellen steeds vaker ijs in de ijssalon voor een complete smaakervaring. Het gaat niet alleen meer om de smaak, maar ook om de beleving die eromheen zit, de presentatie. Het totaalplaatje is cruciaal voor verkoop. We zetten de belangrijkste trends van dit moment voor je op een rijtje.