IJssalon Lo Solé timmert aan de weg met Pokémon ijs

28 juli 2016

SEVENUM - IJssalon Lo Solé speelt slim in op de Pokémon Go-hype met de snelle lancering van het unieke Pokémon-go-ijs. “Tweeënhalve week geleden begon de Pokémon-rage een beetje. We zijn toen meteen het ijs gaan maken. Een week later was het een echte hype”, vertelt eigenaar Joep Minten.

Tussen grote retailers

De snelle actie levert de ijssalon een vermelding op in de lijst met Nederlandse retailers – als Burger King, The Sting, Hema, Albert Heijn, Bol.com, etc, – die allemaal inhaken op de Pokémon-hype. “Grappig om tussen alle grote bedrijven op dit lijstje te staan met ons Pokémon GO-ijs!”

Herkenbaar, lekker en gezond

Het ijs valt goed in de smaak. “Het is sorbetijs met banaan en mango”, vertelt Minten. De gele kleur is gebaseerd op de populaire Pokémon Pikachu. “We wilden graag een herkenbare kleur. Dat is belangrijk voor kinderen. De combinatie van banaan en mango zorgt voor een lekker, fris ijsje met een zomers tintje. Bovendien is het ook nog gezond.”

Best verkochte smaak

Op vertoon van de Pokémon-go-app kregen klanten de eerste paar dagen bij aankoop van een ijsje een gratis bolletje Pokémon-go-ijs. “De eerste dagen zijn er wel zo’n 300 bolletjes, circa 20 liter ijs, door heen gegaan. We krijgen veel leuke reacties. Klanten moeten erom lachen. Het was onze best verkochte smaak. Maar hoe lang de smaak nog in ons assortiment blijft, hangt helemaal af van de vraag hiernaar. ”

Altijd op de hoogte blijven?