De Verleiding opent derde vestiging in Gennep

5 maart 2013

Na de Gimmerse Verleiding en de Boekelse Verleiding opent op 26 maart de Gennepse Verleiding de deuren aan de Markt 9, midden op een horecaplein in Gennep. Het is voor Wilco Dijsselbloem en Marianne van den Brandt de derde ijssalon die ze in slechts vijf jaar opzetten en hun plannen zijn groots.

Het concept 'De Verleiding' bestaat uit twee takken: ambachtelijk ijs, dat vanuit de centrale vestiging in Gemert iedere dag geleverd wordt aan de vestigingen in Boekel - en binnenkort dus ook in Gennep, en chocolade. "Sinds anderhalf jaar hebben we een eigen chocolaterie in huis waar we alleen maar maatwerk chocolade leveren", vertelt Dijsselbloem. "Hiervoor hebben we drie chocolatiers, Irene, Daniëlle en Joyce, in dienst. Zij maken allerlei chocoladecreaties, van harten en bloemen tot pumps en tasjes." Inmiddels hebben ook andere ijssalons het chocolade-atelier van De Verleiding gevonden. Zo nemen onder meer De IJsfabriek in Joure en Zoetewief in Oldenzaal de chocoladecreaties bij hen af. Bonbons zijn ook te koop in de ijssalons van De Verleiding, maar die zijn afkomstig van Geruba.

Van den Brandt heeft hoge verwachtingen van de nieuwe ijssalon in Gennep. "Het is een toeristische plaats met een Center Parcs-vestiging in de buurt. Daarnaast is er iedere zaterdag wel een activiteit in de stad, waar veel mensen op afkomen." Dijsselbloem is er zeker van dat de inwoners van Gennep de ijssalon die voorheen was gevestigd in het huurpand, snel zijn vergeten. "De oude kleuren zwart-wit maken plaats voor onze roze-grijze huisstijl." Met oude prenten van de stad en leuzen als 'Groeten uit Gennep' hoopt Dijsselbloem de inwoners zich snel thuis te laten voelen. "Bovendien bieden we naast ijs ook chocolade, wat de vorige ijssalon niet in het assortiment had. We verwachten daarmee zeker een hogere omzet te behalen." De Gennepse Verleiding is geopend van 26 maart tot en met eind december. Het volgende seizoen start dan weer in maart 2014.

Bij de snelle groei van De Verleiding hoort ook een groeistrategie. Van den Brandt ziet het al helemaal voor zich: "Eerst leggen we een goede basis, maar we zijn zeker van plan uit te breiden. Liefst in een franchisemodel. En dat mag best buiten deze regio, we denken zelfs aan een landelijk concept!"

Altijd op de hoogte blijven?