Winnaars NL Packaging Awards 2020 bekend

Bunzl Retail & Industry – EcoCoolBox

Foto: EcoCoolBox van Bunzl

De winnaars van van de NL Packaging Awards zijn bekend. Vandaag, op 12 november, maakte de organisatie online alle winnaars bekend. Onder andere de Jumbo Zuivel pakken, de Heineken Cans en de EcoCoolBox van Bunzl vielen in de prijzen.

De NL Packaging Awards 2020 bestond uit dertien categorieën, waarvan acht designcategorieën, vier innovatiecategorieën en een duurzame categorie. Zo zijn er prijzen uitgereikt in de categorie drankverpakking alcoholisch, food vers en food houdbaar. Elke categorie had een jury van deskundigen, die aan de hand van verschllende criteria de inzendingen beoordeelde. Rijk van Korlaar fungeerde als jurycoördinator.

Vanwege de coronamaatregelen vond de prijsuitreiking dit jaar online plaats. Hieronder de winnaars uit de food&Drinks sector. Ga voor een totaal overzicht van alle winnaar naar de website.

  • De categorie Private label werd gewonnen door OD designstudio met JUMBO zuivel. "Dit is een verpakking die op alle vlakken een verhaal vertelt", aldus de jury.
  • Vbat | Superunion won met de Heineken cans de categorie drankverpakking alcoholisch. "De opdracht was een gedurfd statement design te ontwerpen zonder de iconische kracht van Heineken aan te tasten. Dat is volgens de jury zeer goed gelukt."
  • De winnaar van de categorie Point of Sale was Smurfit Kappa Zedek met de HAK palletdisplay.
  • Met de verpakking Moyo won OD designstudio / FLEX/design de categorie Food vers. Jury: "Ziehier de kracht van integraal (2D & 3D) packaging design, de verpakking maakt de productpropositie; het hoogst haalbare als verpakkingsoplossing."
  • Het dropblik Klepper en Klepper van The box won de categorie Promotionele verpakkingen.
  • De categorie Food Houdbaar werd gewonnen door OD designstudio voor de verpakking van Van Strien Banketbakkers. "De jury: "Van Strien bakt al 81 jaar ambachtelijke koekjes en twijfelde niet aan de kwaliteit en smaak, maar wel aan de look-and-feel. In het redesign zijn warme kleuren gecombineerd met het verhaal van de banketbakkers."
  • En tot slot de categorie Webretail won Bunzl Retail & Industry met de EcoCoolBox. Dit is een milieuvriendelijke isolatieverpakking voor een effectieve bescherming van temperatuurgevoelige producten zoals vers- en diepgevroren producten.

 

Lees ook
Elke duurzame broodzak is er één

Elke duurzame broodzak is er één

Al enkele jaren werkt Marie-José de Zeeuw aan haar duurzame broodzak en het verspreiden ervan onder bakkers, winkels en consumenten. Eindexamenkandidaat Joanna Sandbrink onderzocht hoe consumenten over zo’n zak denken.

De toekomst van verpakken

De toekomst van verpakken

Chris Bruijnes is sinds augustus 2018 directeur bij Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV). Een logische stap in zijn carrière, waarin duurzaamheid de rode draad vormt. Aan hem de vraag: waar moet het heen met de verpakkingsindustrie? Bij wie ligt de bal, de producent of consument? Of ligt het antwoord bij de inzameling en verwerking van verpakkingsafval?

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect, de vakbeurs voor verpakkingstechnologie, wordt een volledig online evenement dat op donderdag 17 september plaats vindt. Dit betekent dat de fysieke vakbeurs in Jaarbeurs Utrecht niet doorgaat. Onlangs kondigde Easyfairs Empack Reconnect aan als hybride verpakkingsevenement, maar de meerderheid van de community bleek de voorkeur te...