Unilever neemt 60 Italiaanse ijssalons over

2 oktober 2015

Unilever heeft het Italiaanse Grom overgenomen met meer dan 60 Italiaanse ijssalons binnen en buiten Italië.

De eerste Grom-ijssalon werd in 2003 in Turijn geopend door Federico Grom en Guido Martinetti. Volgens Unilever wilden ze het beste ijs in de wereld maken, met uitsluitend ingrediënten van hoge kwaliteit.

Inmiddels runt Grom 60 ijssalons, met name in Italië, maar ook in Parijs, Dubai, Hollywood, Jakarta, Malibu, Osaka en New York. In Nederland zijn geen Grom-vestigingen.

Grom zal binnen Unilever als een stand-alone unit worden gerund vanuit Turijn, onder leiding van de oprichters Grom en Martinetti.

Groei mogelijk maken

De overname versterkt de ijs-portfolio van Unilever, met merken als Magnum, Ola, Hertog IJs en Ben & Jerry's, en maakt volgens Unilever verdere groei van de premium gelato markt mogelijk.

Kevin Havelock, President van de Refreshment Category van Unilever legt uit dat Unilever en Grom hun passie voor Italiaans ijs delen en dezelfde waarden hebben op het gebied van het duurzaam inkopen van grondstoffen. Hij benadrukt dat het ijs van Grom niet zal veranderen, maar dat de schaal waarop Unilever opereert Grom toegang tot nieuwe markten en mogelijkheden voor groei biedt."

Altijd op de hoogte blijven?