Sigep bijna van start

Sigep 2019_4

Zaterdag 12 maart start de bekende ijsbeurs Sigep in Rimini. Tot en met 16 maart kunnen bezoekers hier terecht voor de laatste trends en nieuwe producten op het gebied van ijs, patisserie, brood, chocolade en koffie. Wat staat er allemaal op het programma?

De 43e editie van Sigep richt zich vooral op de out-of-home ijsmarkt. De beurs biedt volop gelegenheid om zaken te doen, te netwerken, kennis te delen en de producten te zien en te proeven. 950 bekende merken tonen hun nieuwste producten op een beursvloer van 90.000 m2. Het internationale karakter van Sigep trekt bezoekers van over de hele wereld. De organisatie verwacht bezoekers uit meer dan 70 landen.

Openingsceremonie

De beurs start zaterdag 11.00 met de officiële opening. Lorenzo Cagnoni, voorzitter van de beursorganisatie Italian Exhibition Group, spreekt. Daarnaast zijn er speeches van Jamil Sadegholvaad (burgemeester Rimini), Stefano Bonaccini (president regio Emilia-Romagna) en Gian Marco Centinaio (Staatssecretaris voor landbouw-, voedsel- en bosbouwbeleid).

Geen nieuws van Vakblad IJs meer missen? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Duurzaamheid

Duurzaamheid in een belangrijk thema, ook voor ondernemers van ijssalons, patisseries, bakkerijen en koffie. Daarom staat dit thema centraal op de beurs. Zo vindt er op zaterdag een lezing plaats met het thema ‘Duurzaamheid als motor voor de groei van uit eten gaan’. Verschillende experts gaan hierover in gesprek.

Meesters van ambachtelijk ijs

Ook keert duurzaamheid samen met productinnovatie terug bij de verschillende events, wedstrijden en demonstraties.Op Sigep tonen verschillende meesters hun kunsten op het gebied van ambachtelijk ijs, patisserie, brood en koffie. Op het programma staan onder andere de wedstrijd Sigep Gelato D’oro, presentatie brood in de moderne bakkerij en de demonstratie hoe maak je drie sterren patisserie.

Tot slot kunnen bezoekers terecht in het Vision Plaza. Hier zijn alle dagen presentaties over trends in de toeleveringsketen, consumenten, technologieën en marktstrategieën.

Dossiers
Lees ook
IJs in de media - juli 2022

IJs in de media - juli 2022

De populariteit van ijsboerderijen, minder ijsverkoop bij warme dagen en ambachtelijk ijs uit de automaat. Wat lazen we de afgelopen maand over de ijsbranche? Een greep uit de media.

IJs in de media - juni 2022

IJs in de media - juni 2022

Nieuwe ijssalons, stijgende prijzen en ijs Ben & Jerry's toch verkrijgbaar in bezet Palestijns gebied. Wat lazen we afgelopen maand over de ijsbranche? Een greep uit de media.

Belgische ijsondernemers starten nieuwe uitdaging in foodtruck

Belgische ijsondernemers starten nieuwe uitdaging in foodtruck

De Belgische ijsondernemers Rob Thys en Wendy Leliaert starten met een nieuwe uitdaging. Woensdag 29 juni openden zij in Zonhoven hun nieuwe ijstruck De Smaakbom.