Zorgen verslavingsexperts over prijswinnend ijs

Vakblad IJS!_Boogo

Het idee is innovatief, het businessplan klopt, het distributiesysteem werkt, het ijs is echt lekker en dus bekroonde de Belgische zelfstandigenorganisatie Unizo twee Gentse studenten tot 'Student-ondernemers van het jaar'. Het levert het tweetal een cheque van €500 op, schrijft De Standaard. Maar het 'alcohol infused ice cream' van BOOGO stuit op bezwaren. In de 'Strawberry daiquiri sorbet with white rhum en Coffee amaretto with a crunch of ginger cookie' zit namelijk zo'n 5 procent alcohol.

Reden tot zorg bij verslavingsexperts, zoals Tina Van Havere: "Ik heb alle respect voor ondernemers, en ben zeker geen antialcoholactivist, maar als je alcohol aan ijs toevoegt, dan wordt de drempel om op jonge leeftijd te beginnen drinken opnieuw verlaagd. Bovendien proef je amper hoeveel je binnenkrijgt wanneer de alcohol verwerkt zit in een ijsje", zegt Van Havere. "En dat net nu de opvatting dat de consumptie van alcohol niet aantrekkelijker mag gemaakt worden voor jongeren eindelijk begint door te dringen".

Bron: Foodlog

*Foto: 'Alcohol infused ice cream', BOOGO, Facebook

Lees ook
Sigep 2019: noviteiten in de details

Sigep 2019: noviteiten in de details

Dit jaar vindt de ijsbeurs Sigep voor de 40e keer plaats in het Italiaanse Rimini, van 19 t/m 23 januari. De beurs is door de jaren heen veranderd naar een ontmoetingsplek waar naast ijs ook veel inspiratie op het gebied van brood, banket, chocolade en koffie kan worden opgedaan. Op de eerste dag van Sigep zijn we nog niet heel veel nieuwe dingen tegengekomen....

Twee redenen om naar Sigep te gaan

Twee redenen om naar Sigep te gaan

Komende zaterdag gaat de ijsbeurs Sigep van start. Van 19 tot en met 23 januari staat het Expo Center in Rimini, Italië niet alleen in het teken van ijs, maar er is veel inspiratie op het gebied van brood, banket, chocolade en koffie. Want Sigep is de laatste jaren meer dan een ijsbeurs. Ook deze veertigste editie laat zien hoe verschillende vakgebieden...

IJs van Co succesvol door eenvoud

IJs van Co succesvol door eenvoud

IJs van Co heeft één loket, in Hoenderloo. Ze verkopen slechts één smaak ijs: vanille. Ook verkopen ze geen koffie, hebben ze geen zitjes en geen coupes. Toch trekken ze honderden bezoekers per dag. Het geheim? “Gewoon een heel goed ijsje! En áltijd vers. Je moet je onderscheiden. Dat doen wij door ons assortiment...