Patisserie de Rouw breidt paasassortiment uit met COKIP-19

23 maart 2021 Redactie Bakkers in bedrijf

Dit jaar speelt Patisserie de Rouw met het paasassortiment in op de actualiteit. Aan het assortiment van chocoladefiguren is de COKIP-19 met een mondmasker toegevoegd. Een knipoog naar de huidige COVID-19 situatie. 

Foto's: Patisserie de Rouw

Met Pasen in aantocht zijn de patissiers van De Rouw druk bezig met de voorbereidingen voor het paas-assortiment. De etalage en de winkel is gevuld met chocolade-paaseieren en dieren als kippen, kuikentjes, konijntjes en eenden. 

COKIP-19

Aan het paasassortiment zijn verschillende nieuwe chocoladekippen toegevoegd. Allerst eerst is er de COKIP-19, een verwijzing naar de coronapandemie. De gele kip is voorzien van een mondmasker en haar bolle (corona)buikje is gevuld met rijst-crispy. Een andere nieuwe toevoeging is Moederkloek Kip van melkchocolade, geplaatst in een eischaal van Dulcey chocolade gevuld met rijst-crispy en notenmelange.

De kippenfamilie is verder uitgebreid met de Coole Kip, die is voorzien van een zonnebril. Deze kip is gemaakt van Dulcey chocolade, gevuld met rijst-crispy en afgewerkt met marsepein. Voor de liefhebbers van diamanten en strakke (3D)designs is er het diamantvormige 3D-Ei van pure en Dulcey chocolade op een voet van Dulcey chocolade met feuilletine.

Paaspatisserie

“Veel van de nieuwe paaspatisserie is wat kleiner uitgevoerd, omdat er meer vraag is naar lekkernijen in iets kleinere vorm", vertelt Doris de Rouw. "Dit jaar hebben we bijvoorbeeld ook een kleine variant van onze paastaart gemaakt. Overigens zoeken we nog collega’s die ons helpen met het maken van onze lekkernijen. Zo hebben we plaats voor een banketbakker en voor mensen die ons willen helpen in de productie met werkzaamheden als het inpakken van taarten, vullen van bonbondoosjes en schoonmaken van fruit.”

Arthur de Rouw: “Het kleinere formaat van de nieuwe Paas-items is in lijn met een aantal trends die we in de patisserie zien en die deels veroorzaakt worden door de coronacrisis. Sinds vorig jaar zien we het consumentengedrag veranderen. Het leven wordt anders gevierd, bijvoorbeeld buitenshuis met een picknick met een lekker gebakje of worstenbroodje. Binnenshuis is er ook behoefte aan verwennerij, vaak in kleinere vorm en we zien dat gebakjes en taarten daardoor kleiner worden. De trend van losse gebakjes doet ons denken aan onze begintijd, waarin los gebak heel gebruikelijk was. Het zijn de kleinere, luxe verwennerijtjes die het leven kleur geven. Een voorbeeld zijn onze nieuwe kleine amarene-cakejes. Dat zijn verfijnde cakejes gevuld met de originele Italiaanse Fabbri Amarena-kersen. De suikerzoete siroop waarin deze kwaliteitskersen zijn geconserveerd geeft ze een prachtig glimmend uiterlijk en geeft een geweldige intense smaak aan de cakejes.”

 

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?