Opbrengst Golden Dreams-actie 13.500 euro

30 maart 2023 Redactie Vakblad IJs

Tijdens de Europese Dag van het Ambachtelijk IJs zetten ijssalons zich massaal in voor het goede doel. De Golden Dreams-actie bracht een recordbedrag van 13.500 euro op.

Evenals vorig jaar nam de Vereniging Ambachtelijk IJscentrum ook in 2022 het een initiatief om tijdens de Europese Dag van het Ambachtelijk IJs op 24 maart een actie op te zetten voor het goede doel. Dit jaar koos de vereniging het project ‘Maximaal Bewegen’ van het Prinses Máxima Centrum. Voor deze actie ontwikkelde Björn Cocu van Intelligentia Taste Rooms het ijsje Golden Dreams. Een ijsje met gold kiwi, mango en frisse touch van limoen.

Opbrengst Golden Dreams

De teller staat nu op 13.500 euro. “En dan hebben we nog niet alles geteld”, meldt de Vereniging Ambachtelijk IJscentrum. “Want een enkele ijssalon gaat nog gewoon door met het verkopen van het Golden Dreams ijs voor het project ‘Maximaal Bewegen’ voor het Prinses Máxima Centrum.”

De vereniging kijkt terug op een succesvolle actie. “Met 67 verkooppunten door heel Nederland zijn we ontzettend tevreden met dit resultaat. Op 24 maart prijkte de actie voor kinderen die met kanker worden geconfronteerd op veler Facebook en Instagram. We bedanken onze leden(!!!), partners én natuurlijk iedereen die afgelopen vrijdag een ijsje voor het goede doel heeft gehaald, voor dit fantastische eindbedrag.”

Actie 2021

In 2021 had de Vereniging Ambachtelijk IJscentrum een vergelijkbare actie. Toen verkochten de ijssalons het door Meesterijsbereider Hans Kennis ontwikkelde Yabluchnyk (Oekraïense appeltaart)-ijsje voor de Oekraïne. De actie bracht toen 12.000 euro op.

Geen nieuws van Vakblad IJs meer missen? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven?