Meer consumenten kiezen voor biologisch

Bio Lekker voor je_Campagne Bionext

Het aandeel biologisch neemt toe. Uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext blijkt dat van zeven op de tien consumenten de boodschappen deels biologisch zijn. Om biologisch nog meer te stimuleren startte Bionext gisteren (6 mei) de nieuwe campagne ‘Bio lekker voor je’.

Het onderzoek laat zien dat bijna de de helft van de mensen die biologisch koopt, dit steeds vaker doet dan voorheen. Consumenten kopen biologisch om bewuster om te gaan met het milieu (56 procent) en het ruimere assortiment (50 procent) zijn daarbij de grootste drijfveren. Andere redenen zijn gezondheid (24 procent) en smaak (18 procent). 

De keuze voor biologisch wil Bionext nog vanzelfsprekender maken, aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie. Daarom start de campagne 'Bio lekker voor je', mede gefinancierd door de Europese Unie en ontwikkelt door campagnebureau Food Cabinet. In de campagne laten boeren, pioniers, telers en leveranciers zien waarom biologisch een goed keuze is.

Bionext verbindt de Nederlandse biologische ketens van boer tot consument. De organisatie wordt gedragen door drie verenigingen: Biohuis (boeren en tuinders), BioNederland (producenten en handel) en de Biowinkelvereniging.