Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Jimdo voorbeeld webshop

Voorbeeld van een webshop (foto: Jimdo)

Vanwege de coronacrisis stijgt de omzet van webshops. Dit betekent dat veel kleine en lokale winkeliers, zoals de bakker, slager, slijter en de visspecialist, een vertaalslag moeten maken naar online. Internetplatform Jimdo wil ondernemers hierbij helpen en stelt daarom een online coronasteunpakket beschikbaar. Hiermee kunnen winkeliers en zelfstandigen snel een eigen webshop opzetten.

Jimdo ontwikkelde hiervoor een speciale online tool voor gebruikers die nog niet eerder een online webshop of winkel hebben gebouwd. Dit maakt het mogelijk om binnen een paar uur een eigen webshop te hebben. Het Jimdo Corona steunpakket is afgestemd op wat er in deze tijd nodig is om praktisch en snel naar een succesvol online businessmodel te kunnen schakelen. Zo is bijvoorbeeld het contactloos ophalen toegevoegd als onderdeel van de verzendmethodes en zijn diverse sjablonen ingericht voor het aanbieden van vouchers.

Daarnaast kunnen gebruikers direct een eigen domeinnaam registreren of koppelen en kiezen uit diverse betaalsystemen. Ook hebben ze toegang tot een uitgebreide beeldbank en is een hoge vindbaarheid binnen Google aan de hand van een geautomatiseerde SEO plugin gegarandeerd. Vanuit een samenwerking met Trusted Shops stelt Jimdo tevens de juridische tekst generator beschikbaar als onderdeel van het online steunpakket. Hiermee kunnen ondernemers alle juridische teksten en voorwaarden eenvoudig en conform de AVG-norm naar eigen hand zetten.

Het internetplatform stelt dit pakket beschikbaar voor een symbolisch bedrag van één euro per maand voor een jaar. Ondernemers die hier gebruik van willen maken kunnen via de website van JIMDO aan de slag met het ontwikkelen van een eigen webshop.

 

Dossiers
Lees ook
IJssalon Lo Solé: ‘Onze gasten bleken heel trouw en loyaal’

IJssalon Lo Solé: ‘Onze gasten bleken heel trouw en loyaal’

“We zijn behoorlijk creatief geweest”, beaamt Joep Minten als we hem vragen hoe hij en Inge Groenewegen van IJssalon Lo Solé de coronacrisis hebben aangepakt. Van familieboxen met ijs-tapas tot samenwerken met andere ondernemers, een webshop en een heel nieuw extra terras aan de overkant van de weg: “Het is niet onze aard om af te wachten.”

Meer online gemak én meer persoonlijk contact bij Laan Heiloo

Meer online gemak én meer persoonlijk contact bij Laan Heiloo

Laan Heiloo zette de afgelopen tijd in op digitalisering zonder het persoonlijke contact te verliezen. “Door online meer te bieden, hebben we meer ruimte gekregen voor persoonlijk advies.”

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect wordt online only evenement

Empack Reconnect, de vakbeurs voor verpakkingstechnologie, wordt een volledig online evenement dat op donderdag 17 september plaats vindt. Dit betekent dat de fysieke vakbeurs in Jaarbeurs Utrecht niet doorgaat. Onlangs kondigde Easyfairs Empack Reconnect aan als hybride verpakkingsevenement, maar de meerderheid van de community bleek de voorkeur te...