Italië wint Coupe du Monde de la Pâtisserie 2021

Coupe du Monde de la Pâtisserie 2021_1

Italië mag zich wereldkampioen patisserie noemen. Het Italiaanse team won op 25 september de Coupe du Monde de la Pâtisserie 2021. De tweede plaats ging naar Japan en de derde plaats was voor Frankrijk.

De zestiende editie van de Coupe du Monde de la Pâtisserie vond plaats tijdens de voedingsbeurs Sirha in Lyon. De patisseriewedstrijd stond in het teken van veerkracht en creativiteit. "Deze finale werd gekenmerkt door de emotie en creativiteit", zegt Pierre Hermé, voorzitter van de wedstrijd, "evenals de smaken en kleuren die voortkwamen uit de desserts van de elf deelnemende teams."

Het Italiaanse team bestond uit Massimo Pica (chocolade), Lorenzo Puca (suikerwerk) en Andrea Restuccia (ijs). Zij lieten zich inspireren door de bij en bestuiving. De jury prees unaniem hun creaties en wees het team  aan als winnaar. Het was de derde keer dat een Italiaans team de wedstrijd wist te winnen. In 2019 won Maleisië de Coupe du Monde de la Pâtisserie.

Naast goud, zilver en brons waren er nog twee andere prijzen. Allereerst de Zero Waste Award. Deze prijs ging naar Zwitserland. En de Team Spirit Award, die werd uitgereikt aan het Chileense Team. 

Foto's: Coupe du Monde de la Pâtisserie 2021

 

Dossiers
Lees ook
Morning Wood

Morning Wood

Is het een van die ochtenden dat je het liefst snel terug in bed kruipt? Dit recept weerhoudt je daarvan. Dankzij de combinatie van krokante granola, ijs en druipende stroop wordt de ochtend ineens een hoogtepunt.

De werking van dierlijke en plantaardige eiwitten

De werking van dierlijke en plantaardige eiwitten

Melkeiwitten geven smaak, structuur en body aan je ijs. Plantaardige eiwitten zijn in opkomst, ook ijsbereiders zijn er mee bezig. Als je elke dag vers ijs draait en het dezelfde dag verkoopt, kan een mix zonder eiwitten een alternatief zijn. Wat zijn eiwitten eigenlijk en welke functie hebben ze?

Marketing voor ondernemers met lef

Marketing voor ondernemers met lef

Veel ondernemers proberen klanten te lokken door hun kennis te delen. Helemaal verkeerd schrijft Aartjan van Erkel in zijn nieuwe boek Nummer 1. Hij gelooft dat je niet je kennis gratis moet delen, maar moet entertainen. “Stop met teachen, begin met teasen.”