Investering van 2 miljoen voor e-commerce platform Local Heroes

local heroes_Pick up point

Tijdens de Dragons' Den uitzending van 15 april wist ondernemer Maarten Coumans 2 miljoen euro binnen te halen voor zijn e-commerce platform Local Heroes. Met dit platform kunnen consumenten online boodschappen doen bij lokale ondernemers, zoals de slager, bakker en visspecialist.  

Met de Local Heroes app kunnen consumenten online verse en ambachtelijke producten bestellen bij de lokale versspecialisy. Daarna kunnen ze de boodschappen afhalen bij een pick-up point in de buitenlucht of voor een klein bedrag thuis laten bezorgen. De productprijzen zijn hetzelfde als in de winkel, maar klanten zijn niet gebonden aan de openingstijden. Bestellen via Local Heroes is een manier om de lokale ondernemer te helpen om de strijd aan te gaan tegen de grote (online) supermarkten, maar biedt nu ook in coronatijd veiligheid voor klanten. 

Investering Dragons’ Den

Oprichter van Local Heroes, Maarten Coumans, deed mee aan het WNL programma Dragons’ Den, waarbij ondernemers hun bedrijf pitchen aan een panel van investeerders. In de aflevering van 5 april, is te zien hoe hij Michel Perridon en Pieter Schoen overtuigde van het mooie initiatief achter Local Heroes en haalde een investering van 2 miljoen euro op. Perridon en Schoen krijgen in ruil daarvoor 35 procent van de aandelen van Local Heroes.

Coumans hoopt met de investering vooral nog meer lokale ondernemers het platform te geven dat ze verdienen. “Klanten kunnen sinds vorig jaar boodschappen bij ons bestellen van lokale ondernemers in Amsterdam, zoals de groenteboer en hummuskraam op de Ten Katemarkt. Met de investering hopen we vooral uit te kunnen breiden en lokale ondernemers te kunnen ondersteunen in uiteindelijk heel Nederland."

Local Heroes

Het concept achter Local Heroes werd in 2019 bedacht door ondernemer Maarten Coumans. Coumans heeft jarenlange ervaring als ondernemer en met een achtergrond in FMCG bij Unilever en Ahold wist hij precies wat de markt nodig had: meer aandacht voor lokaal. Hoewel het plan was om Local Heroes in mei 2020 te lanceren, ging de app in maart 2020 versneld live als gevolg van de coronacrisis. De app biedt meer veiligheid voor klanten en zekerheid voor kleine ondernemers in coronatijd, maar Coumans is er zeker van dat Local Heroes ook in de toekomst dé manier is om de lokale slager, bakker of visboer in bestaansrecht te ondersteunen. Hij hoopt dan ook nog meer investeerders aan te kunnen trekken om dit te realiseren, en roept ook gemeentelijke beleidsmakers, ondernemersverenigingen en het MKB op om samen te komen, om ook ná de crisis klaar te zijn voor de digitaliseringsslag bij lokale ondernemingen. 

 

 

 

Dossiers
Lees ook
Gewijzigd arbeidsrecht

Gewijzigd arbeidsrecht

De Wet transparante en voorspelbare arbeidsovereen-komsten werd op 19 april aangenomen door de Tweede Kamer. Per 1 augustus 2022 moet de wet gaan zorgen voor betere arbeidsvoorwaarden van werknemers.

Helft ambachtelijke bedrijven informeert klant onvoldoende over allergenen

Helft ambachtelijke bedrijven informeert klant onvoldoende over allergenen

Veel retail, ambachtelijke en horecabedrijven informeren klanten niet goed over de allergenen in voedsel. Dat concludeert de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit op basis van de inspecties van ruim 5.000 bedrijven in 2021.

Huberts IJs bestaat 100 jaar

Huberts IJs bestaat 100 jaar

Huberts IJs in Meppel bestaat 100 jaar. Het begon in 1922 met een klein ijsfabriekje in Molenstraat opgericht door Jan en Trui Huberts. In eerste instantie werd het ijs verkocht uit een ijskar, maar de onderneming groeide uit tot een ijssalon en brasserie in het centrum van Meppel.