IJssalon Vivaldi haalt meer dan 2500 euro op voor Stichting Semmy

ijssalon vivaldi_goeden doelen ijsje

Ron Wisker van IJssalon Vivaldi reikte 7 juni een cheque van 2617 euro uit aan Margriet Pasveer voor Stichting Semmy. De salon steunt al jaren goede doelen met de verkoop van het Goede Doelen ijsje. Margriet Pasveer: "IJssalon Vivaldi, ontzettend bedankt voor dit prachtige bedrag."

De totale opbrengst bestond niet alleen uit de verkoop van het Goeden Doelen IJsje in 2018. IJssalon Vivaldi was een van de salons die meewerkte aan de actie coupe van Tijn. Ook de opbrengst van deze coupe ging naar Stichting Semmy. Tot slot stonden er ook spaarpotjes in de verschillende vestigingen van de salon. Alles bij elkaar bracht dit 2617 euro op voor Stichting Semmy.

Stichting Semmy werd opgfercht nadat de vijf jarige Semmy in 2007 overleed aan de gevolgen van een hersenstamtumor. De stichting heeft als doel om de levensverwachting te verlengen en uiteindelijk de overlevingskansen te vergoten van kinderen die getroffen zijn door hersenstamkanker. Meer informatie over deze stichting en de mogelijkheden om te doneren staat op de website van Stichting Semmy.

Ook in 2019 gaat IJssalon Vivaldi, met vestigingen in Bovenkarspel, Enkhuizen en Hoorn, verder met de verkoop van het Goeden Doelen IJsje. Dit jaar gaat de opbrengst naar Stichting Merakel. Dit is een stichting van ouders voor ouders die een kind hebben met een verstandelijke en/of meervoudige beperking, die daardoor meer dan gebruikelijke zorg vragen.

Dossiers
Lees ook
De beste ijssalons volgens 24Kitchen

De beste ijssalons volgens 24Kitchen

Televisiezender 24Kitchen ging op zoek naar de twintig beste ijssalons van Nederland. Dus vroegen ze aan hun volgers op social media wat zij de beste ijssalon vonden. Hieruit rolde de 24Kitchen ijssalonlijst 2019.

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.

‘Er zijn mensen die zeggen: waar begin je aan?’

‘Er zijn mensen die zeggen: waar begin je aan?’

Luuk Schaper (20) is patissier en werkt in de zaak van zijn ouders. Maar niet voor lang meer: deze zomer opent hij zijn eigen winkel in Krimpen aan de Lek. “In drukke periodes werk ik wel tien tot twaalf uur per dag. Maar dat maakt me niet uit, als ik maar met het vak bezig kan zijn.”