IJssalon Lo Solé: ‘Onze gasten bleken heel trouw en loyaal’

18 september 2020
Foto: Oscar van der Wijk

“We zijn behoorlijk creatief geweest”, beaamt Joep Minten als we hem vragen hoe hij en Inge Groenewegen van IJssalon Lo Solé de coronacrisis hebben aangepakt. Van familieboxen met ijs-tapas tot samenwerken met andere ondernemers, een webshop en een heel nieuw extra terras aan de overkant van de weg: “Het is niet onze aard om af te wachten.”

We staan aan het begin van de zomer als we Joep spreken. Hoe alle ellende begon, staat hem nog helder voor de geest. “Die mededeling op zondag 15 maart om half zes dat de horecadeuren om zes uur moesten sluiten…” Hij zucht. “We hebben niet alleen een ijssalon, maar ook een restaurant en daar zaten natuurlijk gasten te dineren. We zorgden dat ze de gang waar ze aan bezig waren rustig op konden eten, en we boden gelijk de keuze om de resterende gangen mee te nemen voor thuis of te laten bezorgen. Je moest wat hè.”

En daarmee was vrijwel direct de bezorgservice van Lo Solé van start. “We waren er achter de schermen al mee bezig dus we dachten ‘als we dit nu gelijk opzetten, dan hebben we hopelijk een stapje voor’.” Joep en Inge begonnen op maandag gelijk met het inrichten van de webshop. “Het zit niet onze aard om af te wachten wat er gaat gebeuren.” Maar het had uiteraard wel wat voeten in de aarde. “Het belangrijkste was: hoe gaan we dit verantwoord en veilig doen? Voor onze gasten, onszelf en voor onze medewerkers.” 

Meer weten over hoe IJssalon Lo Solé de coronacrisis aanpakt? Lees dan het hele artikel online of in Vakblad IJs 51-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af en betaal het eerste jaar slechts € 39,99 ex. btw.

Altijd op de hoogte blijven?