Huberts’ Food ontwikkelt ambachtelijk eiwitrijk ijs

Huberts eiwitrijk ijs

Foto: Huberts' Food

In juni presenteerde Huberts’ Food op de Zorgtotaalbeurs hun ambachtelijke eiwitrijke ijs. Hiermee richten de ijsmakers zich op mensen die te weinig eiwitten binnenkrijgen. De reacties waren enthousiast en de eerste grote bestellingen zijn binnen.

Eiwitrijk ijs is niet nieuw op de markt, maar de smaak laat vaak te wensen over. Dat kan anders dacht Constant van Saltbommel van Huberts’ IJs in Meppel. Hij ging aan de slag en ontwikkelde drie smaken: vanille, aardbei en citroen. Het ijs is verrijkt met 10 gram eiwit per portie van 90 gram. “Tijdens een ‘proefronde’ bleek dat mensen het erg lekker vonden” vertelt Constant aan de Meppeler Courant.

Ambachtelijk eiwitrijk ijs

Samen met zoon Victor en voedingsmiddelentechnoloog Thédor van der Vleuten stond hij op de beurs om met Huberts’ Food het ijs te presenteren op de beurs. En met succes. Op de beurs kreeg het drietal veel enthousiaste reacties en de eerste grote bestellingen zijn binnen. Huberts Food is volgens Victor benaderd door onder andere revalidatiecentra, groothandels en een universitair medisch centrum voor een grootschalige pilot op de afdeling Neurologie en Oncologie.  

De ijsmakers gaan de komende tijd het ijs verder doorontwikkelen. Zo voegen ze dit najaar vitamines en mineralen aan het ijs toe. Daarnaast denkt Victor ook na over andere producten zoals eiwitrijke desserts.

Huberts' IJs

Het eiwitrijke ijs ligt ook in de vitrine van Huberts’ IJs, de ijssalon van Constant en zijn vrouw Christine. Deze salon vierde onlangs het 100 jarig jubileum. In 1922 startten Jan en Trui Huberts een klein ijsfabriekje dat uitgroeide tot een ijssalon en brasserie in het centrum van Meppel. Christine en Constant zijn de vierde generatie van de familie Huberts die aan het roer staan.

Bron: Meppeler Courant

Geen nieuws van Vakblad IJs meer missen? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Dossiers
Lees ook
Supermodellen

Supermodellen

In de beginjaren van onze ijssalon hingen er vier A2 posterframes aan de muur. Steeds bedacht ik daar een reclame voor die ik erin hing. Kreeg ik daar ooit reacties op? Nope.

Cremerie Veron houdt tradities voorganger hoog

Cremerie Veron houdt tradities voorganger hoog

Veron is een bekende naam in de Antwerpse bakkerswereld. Waar eeuwenlang broden over de toonbank zijn gegaan, is nu ijs het hoofdproduct. Na een verbouwing is hier sinds vorig jaar Cremerie Veron te vinden. Ouderen en studenten vormen de doelgroep. Naast ijs voor take away, scheppen de uitbaters van de Antwerpse ijssalon regelmatig ijs in het nabijgelegen...

‘Golden Dreams’-ijs staat centraal op derde dag IJs-Vak

‘Golden Dreams’-ijs staat centraal op derde dag IJs-Vak

De invulling van de derde dag van IJs-Vak is bekend. De Vereniging Ambachtelijk IJscentrum meldt dat deze dag in het teken staat van het Golden Dreams-ijsje. Dit is de smaak voor de Europese Dag van het Ambachtelijk IJs en het goede doel.