Hop & Stork opent derde vestiging in Amsterdam

1 februari 2019

In het centrum van Amsterdam opent chocoladewinkel Hop & Stork een derde vestiging. Op de begane grond van het rijksmonument Magna Plaza komt er een winkel met een open chocolade-atelier en een restaurant. In Amsterdam voegt Hop & Stork de dimensie wijn met chocolade toe aan het assortiment. Juli 2019 opent de Amsterdamse vestiging, die wordt ontworpen door Paul Linse, de deuren. 

Consumenten kunnen bij Hop & Stork terecht voor chocolade, koffie, patisserie en ijs. Het chocolade-atelier staat bekend om de grote hoeveelheid verschillende soorten breekchocolade. Maar ook pralines, truffels en driedimensionale chocolade, wat net even anders is dan dat het standaard sierwerk. Bijvoorbeeld kleine regenlaarsjes in plaats van pumps. “Het prikkelen van zintuigen staat voor ons centraal”, vertelde Anil Soekhoe eerder aan Bakkers in bedrijf. Hij is samen met Remco Groenewold eigenaar van het bedrijf. “Alles draait om zien, ruiken en proeven. Wij gaan voor de ultieme verleiding.”

Beleving is belangrijk bij Hop & Stork. Niet alleen in het chocolade-atelier, maar ook in het restaurant. Zo zetten de barrista's niet alleen koffie, maar ook thee voor de gasten. Dit zorgt voor een extra beleving aan tafel. “Hop & Stork moest anders worden dan Starbucks of de Coffee Company" zegt Groenewold. "Wij kiezen voor een opvallende manier van presenteren en voor de beste ingrediënten".

Ambitie

Bakkers in bedrijf sprak Sekoe en Groenewold in 2015 nadat ze de eerste vestiging in Den Haag hadden geopend. De mannen zaten toen al vol ambitie: "We gaan eerst alles hier heel goed op poten zetten, maar denken stiekem al na over een tweede vestiging. Als er een pand voorbij komt waarin we potentie zien, kunnen we het waarschijnlijk niet laten om toe te happen. Wij willen van Hop & Stork een volwassen bedrijf maken met internationale allure.”

Ze zijn op de goede weg. In 2016 openden ze in Utrecht de tweede vestiging en dit jaar volgt dus Amsterdam. "Het concept is volwassen geworden en past zich continue aan naar de trends en ontwikkelingen in de markt op het gebied van smaak, duurzaamheid en innovatie."

 

Altijd op de hoogte blijven?