Het juiste doen als niemand kijkt - Frank Peters

Het juiste doen als niemand kijkt

In dit boek geeft reputatie-expert Frank Peters zijn visie op reputatiemanagement en integer leiderschap. Bekende Nederlandse filosofen, wetenschappers en denkers vullen hem aan op het gebied van ethiek. Het juiste doen als niemand kijkt is een beschouwend en praktisch boek, dat de lezer een persoonlijk stappenplan biedt voor het ontwikkelen van integer leiderschap en het managen van de reputatie.

De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen, zijn ethisch en integer gedrag van de organisatie nodig. Integriteit is de heilige graal van leiderschap en cruciaal bij het opbouwen en behouden van een sterke reputatie.

In het boek ‘Het juiste doen als niemand kijkt’ geeft reputatie-expert Frank Peters zijn visie op reputatiemanagement en integer leiderschap. Bekende Nederlandse filosofen, wetenschappers en denkers – waaronder René ten Bos, Muel Kaptein en Menno de Bree – vullen hem aan op het gebied van ethiek. Het resultaat is een beschouwend en praktisch boek, dat je een persoonlijk stappenplan biedt voor het ontwikkelen van integer leiderschap en het managen van je reputatie.

Frank Peters is de oprichter van Virtus Communications en werkt ruim dertig jaar in reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Hij adviseert gerenommeerde ondernemingen, organisaties en bestuurders. Eerder schreef hij Crisiscommunicatie voor iedereen, Reputatiemanagement voor iedereen, Mediatraining voor iedereen, Spanning rond de boardroom, Reputatie onder druk en What are they saying about you?

Auteur: Frank Peters
ISBN: 9789024438327
Prijs 30,95

Dit boek is te koop bij Libris of andere lokale boekhandels. Steun de boekhandel en koop lokaal! 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Dossiers
Meer over
Lees ook
De Tuinkamer - Natuur op je bord

De Tuinkamer - Natuur op je bord

In restaurant De Tuinkamer in het Overijsselse Schuinesloot bepaalt de rijkdom van de tuin wat er op tafel komt. Chef Alwin Leemhuis gebruikt de bloemen, groenten, kruiden, knollen en wortels uit de Tuinen.

Samengeraapte maar mooie anekdotes

Samengeraapte maar mooie anekdotes

“Dit boek is alle kanten op gegaan”, schrijft Jacques Meerman in het laatste hoofdstuk van Eetgenot. En daarmee neemt hij mij dan toch voor zich in. Want al lezende vond ik het boek een onsamenhangende verzameling van allerlei onderwerpen en anekdotes over voeding.

Marketing voor ondernemers met lef

Marketing voor ondernemers met lef

Veel ondernemers proberen klanten te lokken door hun kennis te delen. Helemaal verkeerd schrijft Aartjan van Erkel in zijn nieuwe boek Nummer 1. Hij gelooft dat je niet je kennis gratis moet delen, maar moet entertainen. “Stop met teachen, begin met teasen.”