Easyfairs ‘Onderneming van het Jaar’ in België

18 oktober 2018

De moederorganisatie van Easyfairs Evenementenhal – het Belgische Easyfairs – is uitgeroepen tot ‘Onderneming van het Jaar’ 2018 in België. Deze award wordt al sinds 1996 uitgereikt aan de ‘absolute elite’ van de Belgische bedrijfswereld. Een onafhankelijke jury van specialisten kende de award toe op basis van criteria als strategische focus, innovatie, openheid naar de wereld toe, voorbeeldig management, sterk beheer en financiële prestaties. De award is een initiatief van de krant L’Echo, Ernst & Young en BNP Paribas Fortis.

Oprichter en CEO Eric Everard

“Deze award is een gigantische blijk van vertrouwen en het resultaat van de gemeenschappelijke inspanningen van ons hele team. Daarnaast is dit een enorme boost voor al onze toekomstige uitdagingen”, zegt oprichter en CEO Eric Everard. Sinds de oprichting 20 jaar geleden is Easyfairs altijd een toonbeeld van creatieve groei: 13 procent per jaar via de lancering van nieuwe eventmerken, de ontwikkeling en geocloning van bestaande merken en de overname van merken van andere organisatoren. “Ieder jaar herinvesteren we 80 procent van onze winst in toekomstige projecten en activiteiten”, aldus Everard.

Easyfairs in Nederland

Met een ‘all-in’ budgetformule is Easyfairs erin geslaagd om in Europa enkele honderden vakbeurzen te lanceren. In Nederland organiseert Easyfairs jaarlijks 85 evenementen in Nederland, zoals de verpakkingsbeurs Empack, Bakkersvak en de Rundvee & Mechanisatie Vakdagen. “Het maakt ons in Nederland enorm trots dat we deel uitmaken van Easyfairs. Deze prijs is een bekroning voor de unieke werkwijze van Eric, waar zowel onze bezoekers, klanten als medewerkers elke dag de vruchten van plukken”, zegt Jeroen van Hooff, Head of Region Easyfairs Nederland.

“Evenementen die gemeenschappen samenbrengen, wacht meer dan ooit een mooie toekomst. Op voorwaarde dat ze de klant centraal plaatsen in het besluitvormingsproces en de klantervaring zo eenvoudig, intuïtief, innovatief en transformatief mogelijk maken. En het gebruik van nieuwe technologieën moet in dienst staan van die klantervaring “, besluit Everard.

Dit artikel verscheen eerder op: Vismagazine

Altijd op de hoogte blijven?