Digitale Sigep trekt wereldwijd publiek

Foto Sigep 4

Jaarlijks vindt in januari in het Italiaanse Rimini de internationale vakbeurs Sigep plaats. In verband met de corona-pandemie is dat dit jaar Sigep Exp The Digital Experience geworden: een volledig digitale beurs van 15 tot en met 17 maart.

Sigep is de grootste vakbeurs op het gebied van ambachtelijk ijs, patisserie, bakkerij en koffie. De 42e editie dit jaar moest – net als vele andere beurzen – worden afgezegd in verband met de corona-pandemie. Aanvankelijk zou de digitale versie nog worden aangevuld met een aantal ‘live’ dagen, maar ook deze konden uiteindelijk niet doorgaan. Sigep stapte dit jaar dan ook over op een volledige online editie.

Kookshows en platforms
Gedurende drie dagen volgden bezoekers uit meer dan zestig landen talrijke kookshows, presentaties en lezingen. Op het platform Vision Plaza presenteerden professionals van over de hele wereld samen met branchedeskundigen marktanalyses over de veranderingen in de sector wereldwijd. Zo werd duidelijk dat ook ambachtelijk ijsbereiders steeds vaker inspelen op de behoefte van de consument aan gezonde voeding met goede, eerlijke ingrediënten. Op het platform Sigep Lab werd onder meer de smaak van het jaar 2021 gepresenteerd: Mantecado, een ijssmaak uit Spanje met vanillecrème, doorspekt met sinaasappelsaus en versierd met pure chocoladeschilfers.

Goede cijfers
Aan Sigep Exp The Digital Experience namen in totaal 250 exposanten deel. Een kwart daarvan was afkomstig uit andere landen, vooral Duitsland, Spanje, Frankrijk, Brazilië en de Verenigde Staten waren goed vertegenwoordigd. Op het My Agenda-platform ontmoetten 268 kopers uit 60 landen de bedrijven, met 2.500 vergaderingen in 3 dagen en 1.250 uur aan internetverbinding. In totaal werden 5.000 contacten en ongeveer 10 duizend berichten uitgewisseld. Daarnaast werden tijdens de drie dagen van het evenement bijna 24 miljoen mediacontacten bereikt, 138 geaccrediteerde journalisten en 750.000 unieke gebruikers die tijdens de openingsdagen van het platform via sociale kanalen in contact kwamen met Sigep.

Van 22 t/m 26 januari 2022 is de Italiaanse beurs weer live te bezoeken in Rimini, Italië.

Dossiers
Meer over
Lees ook
Digitale editie Sigep start volgende week

Digitale editie Sigep start volgende week

Volgende week, op 15 maart, gaat de eerste digitale editie van Sigep van start. Tot en met 17 maart biedt Sigep Exp The Digital Experience een online platform voor ambachtelijk ijs, patisserie, bakkerij en koffie.  In eerste instantie zette de Italian Exhibition Group (IEG),in op een hybride beurs. Een combinatie van drie dagen...

Empack 2021 verschuift naar september 2021

Empack 2021 verschuift naar september 2021

Verpakkingsbeurs Empack is verplaatst naar 8 en 9 september 2021. De vakbeurs stond gepland gepland voor 31 maart en 1 april 2021, maar organisator Easyfairs heeft vanwege de onzekerheid rondom het coronavirus besloten om de beurs te verschuiven.

Sigep 2021: the Expanded Edition

Sigep 2021: the Expanded Edition

Sigep vindt in 2021 plaats van 15 tot 17 maart en van 18 tot 19 maart. De eerste drie dagen worden een live event, terwijl de laatste 2 dagen digitaal zullen zijn.