Alles over Bakkersvak in tweede Bakkersvak Journaal

Bakkersvak en Bakkers in bedrijf brengen in aanloop naar Bakkersvak 2019 samen het Bakkersvak Journaal uit met daarin alle nieuwtjes rondom de vakbeurs. De tweede editie staat nu online. In deze editie leest u over de inspirerende workshops en demo’s op het Belevenisplein, de nieuwe kennistheaters, en de nieuwkomers Packlinq en Loyalty Group.

‘Guilty Pleasures’ op het Belevenisplein

Ook dit jaar keert het Belevenisplein weer terug op Bakkersvak. Hier geven de meesters van het Bakery Institute, het Nederlands Patisserie Team en het BoulangerieTeam inspirerende workshops en tonen innovatieve technieken. De beste patissiers en meesterbakkers van Nederland geven demonstraties en tonen showstukken binnen het thema ‘Guilty Pleasures’. Dit wordt afgewisseld met verschillende gastsprekers.

Daarnaast vindt op het Belevenisplein ook de strijd om de Dutch Pastry Award plaats. Op maandag 11 maart gaat jong talent aan de slag met het thema ‘Heroes’.

Nieuwe Kennistheaters

Naast het terugkerende Belevenisplein en het IJsplein zijn er dit jaar ook vier nieuwe kennistheaters. Dit zijn het Inspiratorium, een Open Bakkerij in samenwerking met het Bakery Institute, het Grondstoffentheater en Café Onderneem. Ontdek in het Bakkersvak Journaal welke kennis de bezoekers van de beurs in deze theaters kunnen op doen.

Nieuwkomers

Op Bakkersvak 2019 presenteren verschillende nieuwkomers zich. In de tweede editie van het Bakkersvak Journaal staan er twee in de spotlights: Packlinq en Loyalty Group.

Packlinq levert verpakkingen aan uiteenlopende branches, waaronder de horeca, chocolatiers en apotheken. Het bedrijf richt zich vooral op de kleine ondernemers. Zo is het bij het bedrijf ook mogelijk om kleine aantallen te bestellen. Op de beurs presenteert Packlinq het hele assortiment voor de bakkerij.

Loyaltygroup is een autonoom ICT-bedrijf dat is gespecialiseerd in loyaltyprogramma’s. “Daarbij gaat het om loyalty in de vorm van klantenbinding, bijvoorbeeld dankzij een spaarsysteem”, zegt Joke van den Broek. Het bedrijf wil tijdens Bakkersvak laten zien wat de mogelijkheden zijn van de verschillende loyaltysystemen.

De komende maanden verschijnen nog drie edities van het Bakkersvak Journaal. Presenteert u nieuwe producten of methoden op Bakkersvak 2019? Laat dit weten aan de bezoekers in het Bakkersvak Journaal. Wilt u hier meer over weten of heeft u vragen over het digitale magazine? Neem dan contact op met de redactie door te mailen naar: info@bakkersinbedrijf.nl 

Lees hier de eerdere edities van het Bakkersvak Journaal.