Allereerste Week van de Levensmiddelenindustrie

Van 2 tot en met 8 november zetten Royal Steensma en Lamb Weston zich in voor de Week van de Levensmiddelenindustrie. In het kader van FutureProef: de allereerste Week van de Levensmiddelenindustrie in Noord-Nederland, verzorgt Royal Steensma gastlessen op scholen in de regio en opent Lamb Weston donderdag 5 en vrijdag 6 november de deuren voor vmbo- en havo-scholieren.

  • Stimuleren

In samenwerking met Innexus organiseert de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) dit initiatief om jongeren met een interesse voor techniek te stimuleren een opleiding in deze richting te kiezen.  “De productieprocessen bij ons en Lamb Weston zijn ook grotendeels geautomatiseerd. Goed geschoold en getraind technisch personeel is daarbij van groot belang”, stelt Royal Steensma.

  • FutureProef

FutureProef is een initiatief van de FNLI om zich te presenteren richting jongeren met technische interesse. De FNLI gaf het startschot bij koffiebrander UCC in Bolsward. FutureProef 2015 Noord-Nederland is een pilot. Als deze pilot een succes blijkt, wordt deze in de toekomst ook in de rest van het land als jaarlijks evenement uitgerold.

Lees ook
World Cleanup Day

World Cleanup Day

Dit jaar vindt voor het eerst World Cleanup Day plaats. In meer dan 150 landen houden miljoenen deelnemende vrijwilligers de grootste cleanup ooit. Tientallen grote Nederlandse bedrijven en organisaties ondersteunen World Cleanup Day. World Cleanup Day De Plastic Soup Foundation (PSF) is de zogenaamde country leader van World Cleanup Day in Nederland. Voor...

Betaalgedrag bedrijven verslechterd sinds aangescherpte wet

Betaalgedrag bedrijven verslechterd sinds aangescherpte wet

Sinds de invoering van strengere wetgeving een jaar geleden is het betaalgedrag in het bedrijfsleven over het algemeen verslechterd. Mkb’ers moeten gemiddeld langer op betaling wachten dan een jaar geleden. Dat blijkt uit een onderzoek van Betaalme.nu. Het onafhankelijke onderzoeksbureau DirectResearch voerde dit onderzoek uit. Resultaten onderzoek...

Foodhallen zijn populair, maar de exploitatie luistert nauw

Foodhallen zijn populair, maar de exploitatie luistert nauw

Foodhallen in Nederland zijn populair bij jong publiek met weinig geld maar veel behoefte aan informeel uit eten en uitgaan. Wie er een opent, moet weten dat de jonge gasten reuring willen, zo’n €15-20 te besteden hebben en snappen waar ze wel en niet gezien willen worden. In 2014 opende ondernemer Chong Chu met een paar vrienden de de allereerste...