Thema’s zijn voor bladenmakers een manier om een editie richting te geven. Soms echter vult een blad zich zomaar opeens als vanzelf met een heel ander thema dan je van tevoren bedacht hebt. Natuurlijk gaat deze editie over grondstoffen en ingrediënten (het oorspronkelijke door ons bedachte thema), wat je ermee kunt en wat de trends zijn. Zie bijvoorbeeld het artikel over zuivel, de rubriek Grondstof belicht en het recept waarin je mooie ingrediënten voorbij ziet komen.

Maar toen de artikelen bij me binnenkwamen bleek de één na de ander te gaan over innoveren, creëren en experimenteren. Hidde de Brabander, manager van het IJscentrum, is van mening dat innovatie een van de pijlers van je bedrijf moet zijn als je ook in de toekomst dé ijssalon wil zijn waar de mensen uit het dorp, stad of omgeving hun ijsje gaan halen. Maak er tijd voor, ga pielen en rommelen en vind zo je eigen uniekheid, is kort gezegd zijn betoog.

Ook Kees en Ties Baars van IJssie Prima, hebben in hun eigen woorden: “een niet te stuiten drang om te leren en te innoveren”. En het heeft ze geen windeieren gelegd; ze sleepten onlangs de titel IJssalon van het Jaar
2020/2021 in de wacht.

Natuurlijk hoop ik dat u het de komende periode veel te druk heeft om over innovaties na te denken, maar het kan geen kwaad het in uw achterhoofd te houden. En op een regenachtige dag kunt u misschien alvast eens
aan de slag met uw ijskaart, wij hebben alvast wat tips op een rij gezet. Ik wens u een heel goed seizoen!

Altijd op de hoogte blijven?