Bij IJssalon Di Fiorentina in Heiloo is het ook in december druk

27 september 2022 partner content

Veel ijssalons sluiten volgens traditie de deuren in de wintermaanden. Nergens voor nodig, want ook in de winter kun je als ijssalon succes boeken. Laan Heiloo inspireert ondernemers om ook bij koude temperaturen publiek naar de ijssalon trekken.

Meterslange rijen

Voor ijsondernemers biedt de winter volop mogelijkheden. Als de zomerpiek voorbij is, kan er meer tijd besteed worden aan extra bijzondere ijscreaties. Hiermee trek je ook in de winter klanten naar de ijssalon.

IJssalon Di Fiorentina in Heiloo bewijst het succes van originele ijsrecepten. Regelmatig komt er vanuit Laan Heiloo iemand langs om hen te inspireren bij het maken van de mooiste ijsbakken en de lekkerste smaakcombinaties. In de winter verkoopt Di Fiorentina dan ook volop
cremino-ijs, maar staan er ook ijsbonbons, ijsamuses in glas en ijsmacarons in de vitrine. Dat zorgt zelfs in de maand december voor meterslange rijen. “Met cremino-ijs kun je smaakcombinaties maken die echt bijzonder zijn,” vertelt bedrijfsleider Nick Bakker. “Sommige klanten vinden onze cremino’s zo lekker, dat ze juist in de winter speciaal langskomen.”

IJS 59 Laan Heiloo Di Fiorentina

Dankzij het grote succes sluit de ijssalon alleen nog in januari de deuren. “Restaurants in de buurt geven aan dat zij in die maand de meeste desserts verkopen. Maar zodra wij open zijn, rekenen mensen na het hoofdgerecht af en komen ze bij Di Fiorentina een ijsje halen.”

Opvallen op sociale media

Ook (online) marketing is een recept voor succes. Met afwisselende en originele sociale mediaberichten zorg je voor meer naamsbekendheid én stimuleer je de verkoop. Bakker: “Als je in de winter iets bijzonders maakt, dan kun je dat heel makkelijk via sociale mediakanalen delen. Klanten zien dat en komen daarom misschien wel langs.”

IJssalon Di Fiorentina maakt op slimme wijze gebruik van sociale media. Zo plaatsten zij onlangs een actie waarmee drie stempelkaartjes voor gratis ijsbolletjes te winnen waren. “Met zo’n actie krijg je op sociale media zo een paarhonderd reacties. Dat trekt enorm.”

Dat er bij Di Fiorentina geregeld bekende Nederlanders langskomen, helpt ook mee. “Er komen hier meerdere artiesten, daar moet je dan ook wel een beetje gebruik van maken,” vertelt Bakker. De ijssalon maakte bijvoorbeeld een speciale ijssmaak voor cabaretière Karin Bloemen en deelde dit vervolgens op Instagram en Facebook. Op die manier val je al snel op.

IJs 59 Bedrijfsinformatie Di Fiorentina 2

Creatieve ideeën

Nick Bakker zit boordevol ideeën om het klantcontact ’s winters te onderhouden. Op het bijbehorende terras is genoeg ruimte om kleine evenementen en concerten te organiseren. Zangeres Maan trad hier al eens op en inmiddels zijn er plannen om een miniatuur kerstmarkt te organiseren. Bakker: “Dan gaan we zelf oliebollen bakken met een kampvuurtje en glühwein erbij.” Op die manier trek je ook ’s winters mensen naar de ijssalon en kun je hen vervolgens verleiden met originele ijssmaken. “Je kan helemaal losgaan met ijs en de gekste dingen bedenken.”

Voor Nick Bakker is het duidelijk: “Als je creatief genoeg bent en leuke dingen bedenkt, dan blijven mensen ook bij slecht weer nog naar de ijssalon komen.” Voor extra tips en inspiratie kan de ijssalon altijd contact opnemen met een vertegenwoordiger bij Laan Heiloo. “Zij willen ons graag helpen. In plaats van klant zijn, is het ook een samenwerking geworden.”

Op 4 oktober 2022 organiseert Laan Heiloo een webinar Sociale Media. Aanmelden voor het webinar of één van de andere workshops van Laan Heiloo kan op: ijsseminar.nl.

Altijd op de hoogte blijven?