Wat is signing?
Letterlijk genomen zegt de term het al: een signaal of een teken. De bekendste vormen van signing komen we tegen in het verkeer. Deze zijn goed ingeburgerd en men handelt naar de instructies die via pictogrammen worden gegeven. Ook voor de ijssalon is signing in te zetten.
Middels een pictogram of icoon vraag je om aandacht. Signing heeft dus alles te maken met het communiceren van teksten en beelden; ook wel de visuele communicatie. Ook voor u als ijssalon is het één van de vormen van communicatie, informatie die u inzet om uw doelgroep te bereiken.
Signing gaat verder dan simpelweg een bord aan de muur, of een nieuwe website. Signing vormt voor een bedrijf of merk een eigen gezicht. U zorgt ervoor dat de herkenbaarheid van uw bedrijf in alle vormen naar voren komt en aangestipt wordt. Zo valt u op en bent u altijd direct herkenbaar bij relaties en (nieuwe) klanten, Om hierin succesvol te zijn is het belangrijk dat het volledig in uw bedrijf ingebed wordt. Dus in alle vormen en uitdrukkingen wordt er gekeken en beoordeeld of de uiting overeenkomt met het bedoelde beeldmerk. Dit is een flinke investering.
De vele verschillende vormen van (commerciële) uitingen, van tijdelijk tot permanent, zijn eenduidig. Direct herkenbaar zijn de al eerder genoemde website, maar denk ook aan logogebruik, teksten op vlaggen, borden, doeken, bedrijfskleding, banieren, posters en advertenties. Deze zijn allemaal redelijk voor de hand liggend. Maar u bent ook herkenbaar via e-mail, het gebruikte lettertype, de factuur en natuurlijk het etiket.
Met EasyEtiket houden we hier rekening mee, sinds kort is het mogelijk om uw eigen etiketopmaak in te richten. Het opnemen van het eigen logo in de uitwerkingen zorgen er ook voor dat uw allergenenoverzichten, de receptenkaart en overige uitwerkingen aansluiten bij uw eigen signing.
Altijd op de hoogte blijven?
Dossiers
Meer over
Lees ook
Programma Europese Dag van het Ambachtelijk IJs
Morgen, op 24 maart, is het de Europese Dag van het Ambachtelijk IJs. Op het programma staat onder andere de verkoop van het Golden Dreams-ijsje voor het Prinses Máxima Centrum en live muziek van twee winnaars van het Prinses Christina Concours.
IJs in de media | Februari 2023
De ijssalons gaan weer open, de Belgisch kampioen ijsbereiden en aandacht voor de Gouden Spatel. Wat lazen we de afgelopen maand over de branche? Een greep uit de media.
Inspirerende trends uit de horeca
Op de horecavakbeurs Horecava in Amsterdam, deed Marcel Vermeulen, ambachtelijk ijsbereider en gastdocent bij het IJscentrum, inspiratie op. Wat hem opviel? Vegan is een volwassen trend. Naast het gebruik van regionale producten, is er veel inspiratie voor ijsbereiders te halen uit de keuken van het Midden-Oosten.