FB: verbreding productpresentatie in vitrines

fb

RIMINI – Steeds meer ijsbereiders zoeken verbreding van het assortiment. Onder meer door een vitrine te kiezen die voor meerdere doeleinden is in te zetten. Dat zegt Ben Jansen van IJsprofi uit Ede. Deze firma vertegenwoordigt FB: Italiaans leverancier van Bocchini-ijsvitrines en aanverwante productpresentatiemeubels. We spreken Jansen op Sigep in Rimini op de stand van FB waar hij laat zien dat ijssalons meer en meer een horeca-achtige uitstraling krijgen.

 Gezelligheid

“We krijgen steeds vaker de vraag naar vitrines waarin ook broodjes, salades, chocolade en patisserie zijn te presenteren”, vertelt Jansen. Hij ziet ook de behoefte om koffie te schenken in de ijssalon toenemen. “Voor een groeiende groep mensen vormt ijs niet alleen meer de reden om naar een ijssalon te komen. Ze zoeken een stukje gezelligheid. FB speelt daar op in met vitrines die multifunctioneel zijn te gebruiken.” Een optie is ook de vitrine modulair samen te stellen: voor ieder product dat de salonhouder wil presenteren, een eigen vitrine-unit.

Open dak

FB presenteert op Sigep verder een vitrine met een ‘dak’ dat is open te schuiven: de Zoe. “Bij veel vitrines is de voor- of achterruit open te klappen”, weet Jansen. “ De Zoe heeft een schuifdak zodat je van bovenaf goed bij het ijs kunt komen.” De ondernemer noemt verder als voordelen het ultraclean glas dat zorgt voor een optimale zichtbaarheid en kleurweergave van het ijs en de twee technisch vernuftige compressoren die zorgen voor een perfecte luchtstroom in de vitrine. Het op afstand ‘besturen’ van het presentatiemeubel is ook mogelijk. “Dat geeft de ijsbereider maximale flexibiliteit.”