Emondt is op de Bakkersvak 2018 vertegenwoordigd met een stand. Dit jaar met een grotere stand dan vorig jaar. Waarom? “Dat doen we omdat we bezoekers graag willen laten zien wat we voor hen kunnen betekenen,” aldus Pieter Huuskes van het bedrijf. “We zijn een specialist in interieurconcepten, gecombineerd met koeltechniek. Daarnaast doen we klimaatbeheersing en maken we een lichtplan. Bakkers kunnen bij ons voor al deze onderwerpen terecht. Daarbij hebben ze één aanspreekpunt. Dat werkt heel prettig.”

“De mensen kennen ons veelal van interieurprojecten. Door telkens innovatieve ontwerpen en vernieuwende technieken toe te passen, kunnen onze klanten zich onderscheiden. De synergie tussen onze kennis over winkelinrichting en koeltechniek levert een meerwaarde op voor de klant.”

“We zijn een van de weinige bedrijven die zelf de koelmeubels maken. Daarbij hebben een scherp oog voor presentatie. Zo kunnen we dankzij de speciale koeltechniek en het enkel glas in de vitrine op een bijzondere wijze presenteren. Door te kiezen voor EDL verlichting –Emondt Dynamische Verlichting– kunnen we producten nog beter presenteren. Dankzij deze lichttechniek lijkt de slagroom witter, de kiwi wordt groener en een aardbei roder. Dat maakt de producten nog smakelijker en aantrekkelijker voor de klant. “

Het bedrijf kan voor de hele winkel een dynamisch lichtplan opstellen. Een betere presentatie staat voorop, gevolgd door duurzaamheid. “Door te kiezen voor onder andere ledverlichting gaat het energieverbruik omlaag.” Een andere verduurzamingslag is het terugbrengen van de warmte van de koelingen. “Deze warmte kan in de winter worden gebruikt voor het verwarmen van de winkel. Hierdoor is een CV installatie overbodig.”

De klant kan ook kiezen voor een Multi Moments ontwerp. “Hierbij richten we de winkel zo in dat er naast service ook sprake is van zelfbediening. Dit komt de klantenstroom en omzet ten goede. Je winkel wordt bovendien meer flexibel. Ga je nog verder, dan kun je er tevens voor kiezen om verschillende verkoopmomenten te creëren in de winkel. Dat werkt bijvoorbeeld wanneer je naast de bakkerswinkel een lunchroom hebt, of wanneer je ook maaltijden verkoopt. ’s Ochtends leg je meer nadruk op brood en banket en ’s middags ligt de focus meer op maaltijden. In Nederland werken al een aantal zaken succesvol met dit concept. Je merkt dat de omzet/bruto winst per m2 bij dit soort winkels omhoog gaat.”

“Tijdens de beurs zijn we met het gehele bedrijfsbureauteam aanwezig, van interieurarchitect tot aan onze adviseurs. Ook technici zijn van de partij. Daarmee kunnen we bijna alle vragen van de beursbezoeker beantwoorden.” Meer informatie: www.emondt.nl.

Altijd op de hoogte blijven?