Bakeplus start keurmerkencampagne

20 maart 2015

LEEUWARDEN - Bakeplus is deze week gestart met de keurmerkencampagne. Aan de hand van drie keurmerken - 100% NL melkproduct, 100% NL suiker en CO2 Bewust Ingekocht – helpt de groothandel ijsbereiders en bakkers die werken met ijs hun verhaal te vertellen. De eerste keurmerken zijn overhandigd bij ijssalons Puur en Min 12 in Leeuwarden. Samen hebben zij vijftien salons in Friesland.

Betekenis

Wat betekenen de keurmerken precies? 100% NL melkproduct geeft aan dat de ijsbereider voor de productie van zijn melk-/roombasis uitsluitend gebruik maakt van in Nederland geproduceerde melk. 100% NL suiker duidt dat de ijsbereider voor het maken van ijsbasismixen - melk-, room- en sorbetbasismix- uitsluitend gebruik maakt van in Nederland geproduceerde suiker. CO² Bewust Ingekocht staat voor het feit dat de ijsbereider z’n grondstoffen laten aanleveren middels één stop. Vanuit CO² -milieuoogpunt kan worden gesteld dat deze ijssalon maatschappelijk verantwoord ondernemen nastreeft.

Keurmerkencampagne-Bakeplus2-Small-300x224 Maurice Burger, manager IJs bij Bakeplus, overhandigt het keurmerk aan Theo van Wamel van MIN12.

Stickers

De keurmerken worden getoond in de vorm van vitrinestickers, maar zijn ook digitaal via website en social media te delen. “Een ambachtelijk bereid product, van eigen bodem: dat is wat de keurmerken vertellen. De consument van vandaag wil weten wat hij eet”, legt Maurice Burger, manager ijs bij Bakeplus, de achtergrond van de campagne uit. De groothandel introduceerde de campagne tijdens IJsvak, begin februari in Uden. Ondertussen sloten al meer dan 100 ijssalons zich bij dit initiatief.

Altijd op de hoogte blijven?