Flexibeler met nieuwe software Bakeplus

18 juli 2014

Bakeplus, totaalleverancier voor ijs en bakkerij, implementeerde eind juni een nieuw softwarepakket, om in de toekomst op alle fronten qua automatisering er klaar voor te zijn. Hoewel deze wijziging vooral een interne aangelegenheid en effect heeft op interne processen, heeft dit voor klanten voornamelijk voordelen, stelt de grossier. 

Zo kan Bakeplus klanten voortaan veel proactiever informeren over goederen niet op dat moment niet beschikbaar zijn en het moment dat die wel beschikbaar komen. Bakeplus is voorraad houdend voor een uitgebreid pakket, maar juist vanwege de functie die het bedrijf voor de ijssector als importeur vervult, zijn de aanlevertrajecten vanuit diverse grote partijen op afstand complexer te coördineren. Met het nieuwe softwarepakket kan Bakeplus haar klanten duidelijker en strakker informeren op welk moment zij deze goederen geleverd gaan krijgen.

Door de investering zijn ook de mogelijkheden tot online bestellen uitgebreid. Deze nieuwe software, ontwikkeld door Unit 4, werkt na de eerste weken naar tevredenheid, zo meldt het bedrijf.

Met de nieuwe software is de online bestelmodule compleet vernieuwd. "Klanten kunnen orders doorgeven op het voor hen meest prettige tijdstip. Het bespaart hen tijd aan de telefoon, met een druk op de verzendknop is de bestelling op de juiste plaats. Deze wijze van bestellen is minder fout gevoelig en klanten beschikken bijna live over acties, het op voorraad zijn van een artikel", aldus Maurice Burger van Bakeplus.

   

Altijd op de hoogte blijven?